woensdag 2 februari 2011

Het leven zoals het is: van huis uit werken

Ik werk van thuis uit, administratief werk voor het bedrijf van Mosselman. Mijn streefdoel is 19 uur per week te werken, wat neerkomt op bijna vier uur per dag. Dat lijkt niet zo veel, maar ik haal het nooit of te nimmer. Gelukkig ziet Mosselman me daarom niet minder graag.

Het is natuurlijk niet evident om met twee kleine kinderen in huis wat werk te verzetten. En al zeker niet als het gaat om werk waarvoor enige concentratie vereist is. Probeer maar eens facturen te maken terwijl er om de paar minuten een peuter aan je mouw trekt om een spoorweg voor zijn treintje te maken, mee te zoeken naar dat ene autootje waar hij absoluut mee wilt spelen, of op schoot wil om samen te tekenen.

Ik probeer zo veel mogelijk te doen tijdens dutjes. Dutjes van de zonen welteverstaan. En verder hier en daar wat tussendoor. Maar naast de zonen verschonen, de zonen eten geven, de zonen entertainen, de zonen dragen, met de zonen gaan wandelen, de zonen tegen elkaars enthousiasme of jaloerse buien beschermen en de rommel van de zonen opruimen, blijft er niet veel tijd meer over.

En 's avonds werken vind ik echt geen optie. Tegen dat ze beiden slapen is de avond al meer dan halfweg en dan is het echt wel tijd voor mij en Mosselman. Om samen gezellig wat tv te kijken. Om een beetje te internetten. Om te babbelen over koetjes en kalfjes. Of om een logje te plaatsen. Bij deze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten