woensdag 9 november 2011

Terug van weggeweest

Ik ben terug van weggeweest. Spijtig genoeg was ik niet écht weg. Het was nochtans mooi geweest, zo'n grote reis van een aantal maanden, naar een of ander ver land, met veel vrije tijd, maar zonder internetverbinding. Dan had ik een heel goed excuus gehad om deze blog zo verwaarloosd te hebben. Dat heb ik nu niet. Maar ik schaam me diep, is dat ook al goed?

Intussen is hier ten huize Mossel wel een en ander veranderd. Minimossel gaat immers sinds september halve dagen naar school. Dat gaat niet altijd met volle goesting (en dat is een understatement), en met nogal veel onderbrekingen wegens ziekte en (niet verder vertellen) een weekje Spanje, maar in principe gaat hij dus elke dag, en dat is echt een grote verandering hier.

Niet alleen kunnen we ons nu niet meer sloom uitrekken bij het wakker worden, om daarna rustig te ontbijten en een lange ochtenddouche te nemen, we zijn meteen ook een heel stuk sportiever geworden. Want wij gaan  met de fiets naar school (toch wel ruim negen km enkele reis): Mosselman neemt de bakfiets met de twee zonen, ik rijd mee met mijn gewone fiets.

Dat fietsen doen we met elektrische trapondersteuning, en dat maakt het misschien wat minder sportief. Al  trappen we echt wel goed door, druipt het zweet van onze lijven (overstatement om mijn understatement van daarnet te compenseren) en halen we duizelingwekkende snelheden. En we bewégen tenminste weer geregeld, en dat was lang geleden. Nog langer dan u hebt moeten wachten op een nieuw bericht op deze blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten