dinsdag 15 november 2011

Ziek

In mijn vorige bericht deelde ik u al mee dat Minimossel sinds september naar school gaat. Ik vermeldde toen ook even dat hij al vaak afwezig was geweest door ziekte, en door omstandigheden nader te omschrijven wil ik deze log daar graag aan wijden, aan ziektes.

Tot september was Minimossel een kereltje dat bijna letterlijk blaakte van gezondheid. Hij had dan ook belangrijke omstandigheden mee: lang borstvoeding gekregen om zijn immuunsysteem te boosten, altijd thuis bij mama en papa, vrij weinig contact met andere kinderen en hun bijbehorende ziektekiemen en een papa die bijna fanatiek zijn neusje spoelde en zo vrijwel elke beginnende verkoudheid in de kiem kon smoren.

Natuurlijk had ik verwacht dat het mooie liedje niet zou blijven duren. De keren dat Minimossel ziek is geweest sinds september, zijn al lang niet meer op een hand te tellen. Het heeft een hele tijd geduurd voor hij een hele schoolweek kon gaan zonder 'uit te vallen'. Intussen kan hij beter om met de stortvloed aan bacteriën en virussen en lukt het steeds beter om onafgebroken perioden naar school te gaan. Hij is dus goed bezig.

Wie er minder goed bezig is, ben ik. Ik zet voor u even op een rijtje wat mij de laatste maand zoal heeft platgelegd:
- een zware verkoudheid met een beetje koorts, natuurlijk net toen we in Spanje waren (en laat ik u vertellen dat vijf van je zeven dagen vakantie snotteren, hoesten en rillen écht geen pretje is, en vliegen met een verstopte neus vind ik ook al geen aanrader).
- een buikgriep met veel misselijk zijn en braken
- twee keer twee dagen een grieperig gevoel, u kent het wel: overal pijn aan spieren en gewrichten, en koortsig
- en nu zit ik met een verkoudheid en een erg pijnlijke keel, al de derde dag (gisteren en eergisteren ook nog koorts erbij), en ik ben het zat!

Wat me zo vatbaar maakt de laatste tijd, ik heb er het raden naar. Het enige wat ik kan bedenken, is mijn chronisch slaapgebrek (dat Garnaaltje toch), maar daar kan ik zelf weinig tot niets aan doen. Dus vanaf morgen ga ik me maar eens op kilo's fruit storten voor de nodige vitamientjes. Als ik weer iets door mijn keel krijg natuurlijk. Hoopt u met me mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten