donderdag 27 januari 2011

Een valse start

Deze avond, 20 uur. Garnaal slaapt en ik kom de huiskamer binnen. Wat een gezellig, huiselijk tafereel speelt zich daar af: Minimossel is rustig aan het spelen en ziet er nog helemaal niet moe uit, Mosselman zit aan tafel de digitale krant te doorbladeren. Een uitgelezen moment om het allereerste bericht op mijn blog te posten.

Dacht ik.

Ik had net mijn laptop opengeklapt en mijn vingers op het toetsenbord gezet, toen tegelijkertijd:

a) de telefoon ging en Mosselman een uitgebreide uitleg begon te doen aan een Franstalige klant;

b) Minimossel besloot zijn mama bij zijn spel te betrekken *zucht*.

'Mama,mama, kom eens kijken, kom maar, mama, kom maar, hier is geen krokodil, mama, mama, kom eens, mama moet hier zitten, mama, mama' en het Frans met haar erop van Mosselman waren geen al te beste achtergrondgeluiden om een bericht te kunnen schrijven dat mijn blog waardig is.

Dus ondertussen heb ik Minimossel ook op één oor gelegd, is het telefoontje van Mosselman afgehandeld en kan ik me rustig concentreren. Maar de inspiratie blijft weg. Nochtans stof genoeg om over te schrijven, en ook wel ideeën voor leuke berichten, maar toch niet voor een eerste post. Want die hoort speciaal te zijn, apart, anders dan de andere posten. Niet?

Och, ik post dit bericht toch alvast. Dan kan ik volgende keer over trivialer dingen bloggen. Ik kijk ernaar uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten